Toggle Navigation

Äta. Vila.
Bada. Sova.

Fyra saker som kan göra mer än du tror för din hälsa i sommar.

Beställ Hälsokontroll XL och få boken “The 4 Pillar Plan” på köpet

The 4 Pillar Plan av Dr Rangan Chatterjee

De flesta av oss vet att vår livsstil påverkar vår hälsa. Få av oss inser dock att små justeringar i hur vi lever kan göra oss friskare och minska risken för sjukdom.

I “The 4 Pillar Plan” så presenterar Dr Rangan Chatterjee en lättillgänglig plan, med handfasta tips, för att ta kontroll över din hälsa för ett längre och friskare liv. Dr Chatterjee säger att den allmänna hälsan handlar om 4 pelare: äta smart, vila mer, röra på dig, och sova klokt.

Välj ditt paket

Erbjudandet gäller till och med slutet av juli, vid köp av Hälsokontroll XL eller WerlabsPlus Medlemskap.

Engångsbetalning

Hälsokontroll XL

1 395 kr

Vårt mest omfattande blodprov med 33 analyser + kommentar från våra läkare.

  • Sköldkörtel
  • Blodfetter
  • Blodsocker
  • Vitaminer
  • Mineraler
  • Leverfunktion
  • Njurfunktion
  • Blodstatus
  • Inklusive boken “The 4 Pillar Plan”
Läs mer
Medlemskap

WerlabsPlus Medlemskap

1 195 kr/år *

I medlemskapet ingår vår mest populära Hälsokontroll XL med årlig uppföljning.

  • Årlig Hälsokontroll XL (värde 1395 kr)
  • 15% medlemsrabatt på alla tester
  • Personlig kommentar från våra läkare
  • Avsluta ditt medlemskap när du vill
  • Inklusive boken “The 4 Pillar Plan”
Läs mer

* Du binder dig för två hälsokontroller. Du kan avsluta
ditt medlemskap när som helst.

Dr Rangan Chatterjee, ledamot i Werlabs medicinska styrelse, är en pionjär inom området för förebyggande medicin och ändrar det sätt som vi ser på sjukdomar.

Dr Rangan Chatterjee

Han är läkaren på BBC Ones morgonsoffa, globalt erkänd föreläsare och aktiv hälsokrönikör på både BBC Radio och Huffington Post. Numera även författaren bakom bästsäljande boken "The 4 Pillar Plan".

Dr Chatterjees filosofi och vision inom sjukvård är väldigt nära kopplat till vad vi på Werlabs vill åstadkomma. Vår vision om ett friskare samhälle där individer har kunskap och motivation att själva ta ansvar för sin hälsa.

Ät smart.

Ät smart.

Dr Chatterjee vägrar tro att det finns en sann kost som är optimal för alla. Han är främst inspirerad av de ledande principerna från de så kallade "blå-zon samhällena”, där människor lever som längst i världen.

Boken beskriver hur dessa principer kan appliceras i ditt liv oavsett vad du har för dietrestriktioner eller preferenser, bl.a.:

  • Äta färsk, säsongsbetonad mat som produceras lokalt
  • Sitta ner och äta tillsammans
  • Begränsa godis och snacks till speciella tillfällen
Vila mer.

Vila mer.

Sommarens bekymmerslösa och avslappnade stämning är den perfekta tiden för att introducera ett inre lugn i ditt liv. Avkoppling ska ha lika hög prioritet som mat, rörelse och sömn under din sommar. Den hjälper dig att stänga av din överaktiva stressrespons och minska nivåerna av stresshormonet kortisol.

I boken lär du dig enkla knep för att förstå hur du kan vila mer. Om du tar dig tid att slappna av så kan du uppleva en mängd positiva effekter, inklusive:

  • Viktminskning
  • Lägre stressnivåer
  • Bättre sömn
  • Bättre koncentration
Rör på dig.

Rör på dig.

Fysisk inaktivitet är en av de största orsakerna till för tidig död. En undersökning av WHO fann att 50% av kvinnor och 40% av män i Europa och USA inte är tillräckligt aktiva.

Dr Chatterjee kommer i boken hjälpa dig med olika träningsformer som kommer förbättra din hälsa.

Rörelse och träning har väldigt många fördelar, bl.a.:

  • Minska inflammation
  • Minska stressnivå
  • Reglera hormoner
  • Förbättra blodtryck
Sov klokt.

Sov klokt.

"Vi är mitt i en sömnbrist epidemi" säger Dr Chatterjee. Generellt sover vi ca 25% mindre idag än vad vi gjorde för bara 60 år sedan. Korta perioder av sömnbrist leder till högre nivåer av stresshormoner, ökat blodtryck, och försämrar kroppens förmåga att balansera dina blodsockernivåer under dagens lopp.

I boken lär dig hur du kan förbättra och prioritera din sömn så du kan uppleva så många hälsofördelar som möjligt, bland annat:

  • Mer energi
  • Ett skarpare sinne
  • Minska risken för kroniska sjukdomar, som typ-2 diabetes
  • Lägre stressnivåer